1. Que é Alfabetización Informacional...?
Alfabetización Informacional é saber cando e por que precisas información, onde atopala, e como avaliala, empregala e comunicala de xeito ético.
CILIP (Charteret Institute of Library and Information Professionals). United Kingdom, 2004
2. Que di a lexislación?
A LOE establece oitos tipos de competencias básicas, entre elas o Tratamento da información e a competencia dixital. Esta competencia ven definida pola propia LOE nestes termos:
Esta competencia consiste en dispór de habilidades para buscar, obter, procesar e comunicar información, e para transformala en coñecemento. Incorpora diferentes habilidades, que van dende o acceso á información ata a súa transmisión en distintos soportes unha vez tratada, incluíndo o emprego das tecnoloxías da información e a comunicación como elemento esencial para se informar, aprender e comunicarse.
RD 1513/2006 de 7 de diciembre por el que se establecen las Enseñanzas Mínimas
de la Educación primaria
RD 1513/2006 de 7 de diciembre por el que se establecen las Enseñanzas Mínimas
de la Educación primaria
3. Cal é o papel da biblioteca escolar respecto ó Tratamento da información e a competencia dixital?
- Dispór os recursos de forma efectiva.
- Orientar na utilización dos recursos.
- Deseñar, co resto do profesorado, programas de formación na búsqueda, selección e uso das fontes informativas e o traballo documental.
- Apoiar propostas de proxectos interdisciplinares que favorezan o uso dos recursos informativos e a elaboración de traballos de investigación documental.
- Axudar ó profesorado a que dende as súas respectivas materias reforce estas aprendizaxes.
COMISIÓN TÉCNICA DE BIBLIOTECAS ESCOLARES. Marco de referencia para as bibliotecas escolares.
Ed. Ministerio de Educación.
4. Propostas de expertos para a Alfabetización Informacional.
- DURBAN, Gloria; CID PROLONGO, Ana e GARCÍA GERRERO, José. Programas para el desarrollo de la competencia informacional articulados desde la biblioteca escolar. Ed. Consejería de Educación. Junta de Andalucía.
- ARELLANO YANGUAS, Villar. Biblioteca y aprendizaje autónomo. Guía práctica para descubrir, comprender y aprovechar los recursos documentales. Ed. Gobierno de Navarra.
- CLAUSTRO DE PROFESORES DEL COLEGIO PÚBLICO "DOÑA ÁLVARA ÁLVAREZ" DE FALCES. La formación de usuarios y el uso de la información. Una experiencia didáctica en la biblioteca del Colegio Público de Falces (Navarra). Gobierno de Navarra.
5. Entrenamento das habilidades para a búsqueda, procesamento, comunicación e transformación do coñecemento.
Para traballar de xeito correcto a Educación Documental é preciso entrenar ó noso alumnado coa finalidade de acadar certas habilidades imprescindibles. Aquí temos algúns exemplos de materiais elaborados con tal finalidade:
- NÉSTOR ALONSO (PRROFESOR POTÂCHOV DE MOLDAVIA). Cómo hacer un trabajo de investigación. Consejos útiles para no naufragar en el intento. C.E.I.P. San Félix (Candás - Asturias).
- NÉSTOR ALONSO (PRROFESOR POTÂCHOV DE MOLDAVIA). Cómo observar y comentar una pintura. C.E.I.P. San Félix (Candás - Asturias).
- NÉSTOR ALONSO (PRROFESOR POTÂCHOV DE MOLDAVIA). Cómo hacer una buena exposición oral. Consejos útiles para hablar en público. C.E.I.P. San Félix (Candás - Asturias).
- Mª OLGA RODRÍGUEZ DÍAZ. O texto electrónico. C.E.I.P. Milladoiro. Malpica.
- Cómo facer un traballo monográfico. C.E.I.P. de Leirado (Salvaterra de Miño).
No hay comentarios:
Publicar un comentario